Kampioenschap koemelken in Boerenbondsmuseum

zondag 19 mei

Koeien melken deed men vroeger met de handen. Als je het ziet, dan lijkt het heel eenvoudig. Maar het is moeilijker dan gedacht. Kom het zelf maar eens proberen. En als je het onder de knie hebt dan is het nog de kunst om de melk in de emmer te krijgen.

Groot en klein kan zich op 1e Pinksterdag komen bewijzen en proberen om Kampioen Koe melken van het Boerenbondsmuseum te worden. Daarnaast in de verschillende ambachtsgebouwen ook weer demonstraties van diverse oude ambachten en is Brabantse klederdracht te bekijken in het schooltje en depot. Het museum is 1e Pinksterdag geopend van 13.00u tot 17.00u.

De Rooi Tulpen uit Sint-Oedenrode vie…

De Rooi Tulpen uit Sint-Oedenrode vieren dit jaar hun 25-jarig jubileum. En op 1e Pinksterdag treden ze op bij het Boerenbondsmuseum. Dit koor bestaat uit zo’n 60 leden en het oeuvre omvat voornamelijk Nederlandstalige liedjes, zowel nostalgische meezingers als meer recente nummers. De Rooi Tulpen treden regelmatig op in verpleeghuizen en tijdens festivals. Het koor wordt begeleid door eigen muzikanten en staat onder leiding van dirigente Erie van der Zanden.

Kampioenschap koemelken in Boerenbondsmuseum
Pandelaar 106
5421 NJ Gemert

• Zondag 19 mei 2024 13.00 - 17.00 uur

Prijzen

• Entree: kinderen 0 t/m 3 jaar gratis, kinderen 4 t/m 12 jaar 3,00 euro, voor 13+ 6,00 euro. De Museumkaart (MJK) is niet geldig. Jaarkaarten van het Boerenbondsmuseum zijn verkrijgbaar aan de kassa. Deze kosten voor kinderen van 4 t/m 12 jaar 7,50 euro en voor volwassenen (13+) 17,50 euro. Voor meer informatie, de agenda en actuele openingstijden kijk op www.boerenbondsmuseum.nl.