(45.0 km)

Helmond heeft een unieke fiets- en wandelroute: Rondje Helmond! Deze fietsroute voert je ruim 45 kilometer lang, langs de mooiste plekjes van de stad.

Rondje Helmond
Rondje Helmond is een tocht van zo’n 45 kilometer. Starten kan op elk gewenst punt op de route en is linksom en rechtsom te fietsen. Deze route kun je wandelend of fietsend afleggen, volg simpelweg de borden en kies voor een heel of half rondje.

Je komt niet alleen door de prachtige groene gebieden, maar passeert ook de pittoreske woonwijken van de stad zoals Brandevoort, Dierdonk en Stiphout. Je ontdekt hoe groen de directe omgeving van Helmond is en natuurlijk zie je de highlights van de gemeente. Het Rondje Helmond wordt ondersteund door officiële deelnemers langs de route, zowel horecagelegenheden als musea, een palingkwekerij, een midgetgolfbaan en een fruitteeltbedrijf.

Stuk vo…

Rondje Helmond

Stuk voor stuk leuke plekjes om even af te stappen. Je rijdt ook vlak langs recreatieplas Berkendonk, waar je zelfs nog even een bezoekje kunt brengen aan het strand!

Het routeboekje is verkrijgbaar voor €1,00 bij verschillende verkooppunten, waaronder VVV Helmond, gevestigd in Boekhandel De Ganzenveer.

Alle informatie over de route lees je op www.rondjehelmond.nl

Layar
Bijzonder hierbij is het toegevoegde layar-project. Met je smartphone kun je om je heen kijken en de omgeving tot leven brengen. Een 8-tal points of interest zorgen voor informatie over bijvoorbeeld de historie van het gebied of pand waar je voor staat.

Join the Pipe
Join the Pipe is het eerste sociale netwerk van kraanwaterdrinkers. Samen met mensen over de hele wereld wordt gewerkt aan de langste waterleiding ter wereld. Ook de gemeente Helmond draagt hier aan bij door middel van het plaatsen van een aantal watertappunten langs de route van Rondje Helmond.

Dit ga je zien

Jan Visser Museum