Kunst en cultuur in Helmond

Helmond is een stad rijk aan kunst en cultuur. Kunst en Cultuur maakt gelukkig, kunst en cultuur draagt bij aan een goede gezondheid en lekker in je vel zitten. Doe je mee? Beleef het in Helmond.

Beeldenroute in Helmond Centrum

Helmond is een stad van beeldende kunst. De beeldenroute, een wandeling door het centrum en door het daaraan grenzende kasteelpark is een ware kunstbeleving.
Zo’n 72 beelden en 5 ‘Open galerieën’ maken dat bezoekers het centrum niet zullen verlaten zonder een onuitwisbare indruk mee te nemen.

Kunstroute Helmond
Beeld bij Lambertuskerk in Helmond

Musea en Galeries

Kom naar Museum Helmond met 2 locaties: Kasteel en Kunsthal, of het leuke en interessante HomeComputerMuseum of het EDAH-museum dat binnenkort heropend wordt in Loods20. Musea zijn altijd een leuk dagje uit.

Tentoonstellingen

Het hele jaar door zijn er interessante exposities, bijvoorbeeld in de Kunsthal of in de Cacaofabriek. Ook zijn er doorlopende tentoonstellingen in de buitenlucht.

Theater en Muziek in Helmond

In Helmond is een uitgebreid Theaterprogramma in Het Speelhuis en het Annatheater. Voor muziek ga je naar de popzaal in de Cacaofabriek, Het Muziekcafé of Lokaal 42. In de zomer zijn de Caratconcerten en de Kasteeltuinconcerten beroemd. En vergeet de Lambertusconcerten niet.