Sorry, deze activiteit is niet meer beschikbaar

Status Quo Forever voor het goede doel

t/m 20 april

Stichting Vette Haren organiseert al ruim tien jaar activiteiten om geld op te halen voor het goede doel. Daar komt binnenkort een einde aan, maar de leden pakken nog een keer uit met een optreden van de populaire coverband Status Quo Forever in het Hofke van Marijke.

De opbrengst
komt geheel ten goede aan speeltuin De Speuldries en het MS Fonds. “We hebben er altijd plezier in gehad.” Daarmee is volgens het viertal de cirkel rond. Onlangs werd bekend dat de voormalige penningmeester de speeltuin voor tienduizenden euro’s heeft opgelicht. “Dat is natuurlijk enorm triest. Hopelijk kunnen wij met deze laatste avond een steentje bijdragen. We hebben daar zelf als kind gespeeld, gedold en gevochten”, vertelt Proenings. “Ik heb er zelfs mijn eerste kus gehad”, bekent van de Ven.

Stichting Vette Haren
werd opge…

De opbrengst

Stichting Vette Haren
werd opgericht door enkele voetballers van de veteranen van SJVV. De naam is dan ook een verbastering van veteranen. In eerste instantie was het idee om een bus te regelen om naar uitwedstrijden af te reizen. Dat plan bleek al snel een utopie vanwege de vele (financiële) hobbels op de weg. Toch wilden de leden iets betekenen voor de maatschappij en dan voornamelijk voor verenigingen en stichtingen in de eigen wijk.

We willen nog een keer de mouwen opstropen’
We zijn eigenlijk nooit het spoor over geweest”, lacht Rinus van de Ven. Volgens het viertal is er in de Sint Jozefparochie genoeg werk te verzetten. Als uitvalsbasis diende al die jaren het toenmalige café ‘t Turfke aan de Vlierdenseweg. Daar stonden in de beginjaren voornamelijk legendarische Rockabilly-optredens op het programma. Later breidde het aantal activiteiten zich uit en bewandelde de stichting ook zijpaden met Hollandse muziek, Living Jukebox Night, ‘t Turfke zingt Mee en de befaamde La Chouffe-avonden. Net voor de pandemie waren er zelfs voorbereidingen getroffen om een heus festival te organiseren dat twee dagen zou duren, maar dat plan strandde in schoonheid vanwege de coronamaatregelen.

Vette Haren-bier
De stichting ontwikkelde daarnaast een eigen Vette Haren-biertje. Liefst 500 liter gerstenat werd er gebrouwen. “Het was alleen een beetje jammer dat de carnavalsverenging precies in die periode ook hun bier Heise Trots uitbracht”, lacht Peter Proenings. De lijst met goede doelen die hulp kregen van de stichting is eindeloos. Onder andere De Speuldries, De Heikneuters, het Parkinsonfonds en SJVV konden rekenen op financiële steun. Bij de voetbalclub hebben de Vette Haren een reclamebord waarvan de opbrengst naar de jeugdopleiding gaat. “Naast het ophalen van geld voor goede doelen hebben we vooral veel plezier gehad”, vertelt Ron van de Westerlo.

Niks te gek
“Bij ‘t Turfke met toenmalige eigenaren Kikki en Tonny Thielen was niks te gek. Ze zeiden nog net niet: ‘hier heb je de kroeg’”, blikt Arjan Seijkens terug op die mooie periode. De feesten duurden tot in de late uurtjes en daarna hielpen de leden mee met opruimen. Vaak op onchristelijke tijden met een drankje of een broodje in de hand. Vanwege andere verplichtingen en het verdwijnen van ‘t Turfke zien de leden geen andere noodzaak dan hun activiteiten te staken. Proenings: “Toch willen we in stijl afsluiten en nog een keer de mouwen opstropen.” Op 20 april om 20.00 uur in het Hofke van Marijke gaat Status Quo Forever optreden.

Prijzen

• € 10,00. Ook te koop bij het Hofke van Marijke.