Concertcyclus - Kerstconcert

zondag 22 december

Jaarlijks concert door Deurnes Gemengd Koor

Het Deurnes Gemengd Koor (DGK)

Jaarlijks concert door Deurnes Gemengd Koor

Het Deurnes Gemengd Koor (DGK)
startte in 1926 als mannenkoor; een gemengd koor was volgens pastoor Roes uit den boze! Na de oorlog van ’40-’45 mochten ook dames lid worden van het koor. Het koor maakte mooie tijden door en kende zelfs een wachtlijst voor nieuwe leden. Het DGK legt zich bij voorkeur toe op het uitvoeren van vocale meesterwerken uit de klassieke muziek, zoals oratoria, cantates, requiems, missen en andere belangrijke koorpartituren van enige omvang. Momenteel is Ingrid Kappelle als dirigent werkzaam bij het DGK, terwijl Norbert Bartelsman al sinds vele jaren het koor op orgel begeleidt bij uitvoeringen. Bij het DGK zijn nieuwe leden altijd van harte welkom en … er is geen wachtlijst meer! Voor meer informatie zie de website: www.deurnesgemengdkoor.nl Vanaf 1999 wordt het koor gesteund door een aantal sponsoren en ‘de Vrienden van het Deurnes Gemengd Koor’.

Janine van den Wittenbrug

Kerk open
Vanaf 14:30 uur.

Concertcyclus

De Concertcyclus die elk jaar wordt georganiseerd fungeert als platform voor de niet-liturgische muzikale activiteiten en evenementen in de kerk. Deze concerten vinden gedurende het jaar doorgaans plaats op een zondagmiddag. Sinds in mei 2011 het gerestaureerde Smitsorgel in gebruik is genomen is er alle reden om ook speciale orgelconcerten te organiseren op dit prachtige instrument. Deze zijn in de cyclus geïntegreerd.

Vrijwillige bijdrage
Voor alle concerten van de cyclus wordt gebruik gemaakt van eenduidige affiches en een daarop afgestemde programmafolder. De concerten zijn gratis toegankelijk en na afloop is er een collecte om de cyclus mogelijk te blijven maken. Men kan contant bijdragen, maar ook contactloos betalen (of met PIN) is mogelijk. Een gemiddelde bijdrage van € 5,00 is het streven van de werkgroep. Ook kan men een gift storten op de rekening van de Stichting Behoud St. Willibrorduskerk Deurne, rekeningnummer NL21 RABO 0120 8278 24 t.n.v. STG. BEHOUD met vermelding van ‘Concertcyclus’.

St. Willibrorduskerk
5751 BE Deurne

• Zondag 22 december 2024 15.00 - 16.00 uur

• Toegang gratis, wel wordt een vrijwillige bijdrage op prijs gesteld.