Stadstuin Helmond

Stadstuin Helmond is een bedrijf die zich richt op de vollegrondteelt van groenten en kruiden. Ook de oergondische groenten bv: Pastinaak, aardbeienmelde, abc kruid, brave hendrik, eeuwig moes, paarse wortel, aardperen etc..  zitten in het assortiment. Men wil weer de groenten en kruiden laten proeven zoals ze moeten smaken.
De Stadstuin Helmond werkt volgens het principe van “VELT” (vereniging ecologisch leef en teeltwijze). Dit houd in dat ze zonder gif en chemicaliën werken.
Ze werken puur en met de natuur mee. Daarom werken ze met vruchtwisselingsschema’s en combinatieteelt.
Zij richten zich vooral op de gewone mensen die ook lekker en gezond willen eten.
Ook werken zij samen met D’n Tuin (onderdeel van de wijkbeheer binnenstad Helmond) en de Ecotuin tuin “de Gezonde Riddertjes.
Daarnaast bieden zij workshops / cursussen, lezingen aan.
Ook kunt …

Daarnaast bieden zij workshops / cursussen, lezingen aan.
Ook kunt u er terecht als u advies nodig heeft over groenten en kruiden.

Stichting Vrienden Stadstuin Helmond:
Stichting Vrienden Stadstuin Helmond bevordert het welzijn en gezondheid van mensen in de armoede, diverse culturen, jongeren en ouderen. Dit doen we door het geven van voorlichting, lezingen, workshops en educatie over voeding, gezondheid, duurzaamheid, natuur en cultuur. De stichting ondersteunt kleine initiatieven en werkgroepen, b.v. het opzetten van buurt(moes)tuinen. Verder houdt de Stichting zich bezig met het behouden van oude ambachten, en gaat op zoek naar oude gewassen, fruit, kruiden en vee (boerderij dieren) om deze in stand te houden

Stadstuin Helmond
Meanderlaan 6